cheznuha

Bijzondere verhalen over onverwachte ontmoetingen vol verwondering, compassie en liefde…

Bij leven

Bij leven geloofde ik niet zo in een leven na de dood. Hell no! Stijl is als Herpes. Je hebt het of je hebt het niet. Ojee, mijn huid voelt al dagen, misschien wel weken, gortdroog aan. Zal ik nu mooi opdrogen? Fuck, waar zijn alle spiegels gebleven? By the way, what happened to god’s light?

Met mijn handen zoek ik voorzichtig mijn poolvossenbontje om mijn schouders op. He, jakkes, wat krioelt daar? What the fuck? Hoe kwam ik in godsnaam hier terecht? Ik weet het niet. Waarom moet mij dit nou overkomen?

Wat voel ik nu? Laten de gouden lovertjes van mijn jasje nu al los? Pff, flut kwaliteit van tegenwoordig. Waar is die rot styliste die het jasje zo aanprees. Een Gucci! Amahoela…

How the hell did I end up here in this black hole? Ik herinner mij de operatiekamer en de knappe, plastische chirurg. Had ik echt zo’n afzichtelijk, groene operatiejurk aan? Really? En zo’n stom netje over mijn blonde lokken. Hoe ben ik dan in godsnaam hier in dit donkere hol terecht gekomen?

Dit hadden we niet afgesproken. Moet ik die knappe chirurg toch maar aanklagen? Met de dag vallen er meer gaten in mijn designers japon. Ik zwem er in. Tjonge, tjonge, heb ik hiervoor jarenlang liposuctie ondergaan. Afgezien. Pijn geleden om in stomme designers jurken te passen, waar nu gaten inzitten?

Pff, was dit het? Waar blijft dat fucking life after death? Ik heb nu wel zin een goed feestje. Mijn haar zit nog goed. Nog wel.

Bovenstaand stukje is geschreven naar aanleiding van de wekelijkse schrijfopdracht van http://www.schrijvenonline.org. Het is geinspireerd op een stukje in de Volkskrant magazine van 11 april 2015 over de stijl van Joan Rivers.

http://www.volkskrant.nl/dossier-stijladvies/geen-goede-smaak-maar-wat-een-stijl~a3946821/

Schrijfopdracht #49, Alicia Kok
Kies een beroemd persoon/jouw idool, b.v. lady Gaga, Vincent van Gogh, Einstein, Elvis Presley enz. Schrijf een aangrijpende scène uit het dagboek van je idool/beroemd persoon. Is deze persoon al lang overleden, doe dan research zodat het geschreven is passend bij die tijd en omstandigheden. Maximaal 300 woorden.
<a

http://www.schrijfatelieralicia.nl

Enkel berichtnavigatie

Plaats een reactie

Karin Ramaker.

Als ik niet schrijf, denk ik aan schrijven.

Waar je werkelijk ademt

Tommy Browaeys - Wake-up Call - Gebeten door het Leven

VONNABLES

Over jezelf goed voelen

Woolywoot

Kom, zullen we stilstaan? | weblog

W. Rynlandt

Gedichten - kortverhalen - zeer korte verhalen

Kampong van Kooten

Op zoek naar mijn oma - Alledaagse verhaaltjes & recepten van een Indo

J.i.P.

Jip in Palestine

De reizende schrijver

"not all those who wander are lost"

forumrogierum

Creatieve schuilplaats voor columns, gedachtekronkels, korte verhaaltjes en wat dies meer zij

herminiaenamsterdam.wordpress.com/

Súper Ámsterdam para una estancia estupenda en Ámsterdam!